نقاب
نويسندگان
لینک دوستان





تکرار صعود به قله ماناسلو در قالب یک تیم مستقل توسط زنجان راهی این قله شدند.

هشت کوهنورد زنجانی مورخ 7/1/90 بعد از ظهر روز یکشنبه ساعت 30/6 زنجان را به مقصد تهران ترک می کنند بعد از 54 روز جنو دریافتی از منطقه هیمالیا کوهنوردان زنجان موفق شدند مقارن روز جمعه مورخ 9/2/90 روز جمعه بعد از ظهر ساعت پرچ ایران را بر بلندای این قله به احتزار درآورند. اسامی تیم اعزامی کوهنوردان ایران: عبارتند از آقایان (مسعود بیات منش، سرپرست تیم) (حسن نجاریان، مربی تیم) (مسعود حمیدی، پزشک تیم) (مجتبی مقدادی) (حسین مقدم) (سعید کریمی) (علی بیات منش) (کریم بیگدلی)! قله ماناسلو بلند تریش کره بخش گورخا است. این کوه هشتمین قله مرتفع دنیا به شمار می رود نام ماناسو نشأت گرفته از زبان سانسکریت است کلمه ماناسلوکوه مقدس معنا می دهد وجود خط الرأس طولانی و دره یی یخ زده تشخیص این کوه را از دور است امکان پذیر می کند ضمن آنکه برج قله به این کوه دورنمایی رویایی داده است اولین صعود به این کوه در سال 1956 توسط گروهی از کوهنوردان کشور ژاپن و از مسیر شمال شرقی صورت گرفت در همین سال (راینهولدمسز) کوهنورد پرآوازه جهان موفق شد به عنوان سومین انسانی که به دو قله هشت هزارتدی صعود کرده ماناسلو را فتح کند پیش از او تنها هرمان بول و کورت دیمبرگر موفق به این امر شده بودند دو سال بعد یعنی در سال 1974 اجناربتدی از ماناسلو به گوش رسید و آن اولین صعود یک هشت هزار متری توسوا تیم سه نفره از زنان ژاپن به همراه شد پایشان بود کو.هنوردان کشورمان در سال 1355 موفق به فتح این قله به عنوان نخستین هشت هزار متری ایرانیان شدند در این سال محمدجعفر اسدی از اعضای تیم هشت نفره ایران توانست به همراه یک کوهنورد ژاپنی و یک شرپای نپای بر فراز قله بایستد مهدی عمیدی سرپرست این تیم متولد1358 مشهور است که تاکنون صعود به هفت هزار متر را در کارنامه خود دارد نفر دوم تیم علی مهدی یار متولد 1342 نوشهر است که به قلل مراپیک و کلمانجارو صعود کرده است نفر سوم آرمان حداد متولد سال 1364 از رشت و مربی سنگ نوردی و صعود ورزشی است.

کاید پهنایی مربی کوهپیمایی است و بر فراز اغلب قلل رفیع ایران بارها ایستاده است صعودهای برون مرزی پهنایی قلل موستاق آتا آرارات و کاچکاراست در این صعود یک خانم کوهنورد اسپانیایی به عنوان پزشک تیم کوهنوردان ایران را همراهی کرد در سال های اخیر کوهنوردان باشگاهی و مستقل ایران با عبور از دیواره های بلند انحصار ایجاد شده توسط فدراسیون کوهنوردی موفقیت های بزرگی را در عرصه های مختلف این ورزش برای کشور به ارمغان آورده اند صعودهای مختلف به قلل هیمالیا شرکت در مجامع کوهنوردی و غارنوردی مطرح بین المللی میزبانی ورزشکاران و مربیان سرشناس بین المللی فعال در این ورزش و ... از عمده این دستاوردهای نکته قابل توجه در فعالیت کوهنوردان ایرانی تفاوت فاحش هزینه های ارزی و ریالی تیم های مستقل در مقایسه با تیم های فدراسیون کوهنوردی است نکته یی که بازخوانی کارنامه فعالیت های گذشته و بازنگری در مدیریت این شکل رسمی را اجتناب ناپذیر کرده است.

پایان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:, ] [ 9:26 ] [ Farhad ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ

یک روز رسد ، غمی به اندازه کوه... یک روز رسد ، نشاط اندازه دشت... افسانه زندگی چنین است... در سایه : کوه... باید از دشت گذشت... ضمن خوش آمد گويي به تمامي عزيزاني كه به اين وبلاگ مراجعه نموده اند؛ در مورد اين وبلاگ بيشتر سعي شده است که جدیدترین مطالب و مقالات مربوط به این رشته ورزشی قرار گيرد تا از هر لحاظ مورد استفاده بازديدكنندگان محترم قرار بگيرد. در ضمن با توجه به اينكه به روز شدن اين وبلاگ سريع انجام مي پذيرد؛ از شما خواهش مي كنيم از آرشيو نيز ديدن فرماييد. نكته ي پاياني اينكه با توجه به اينكه بيشتر مقالات علمي و مطالب ديگر ،نوشته ي مدير وبلاگ مي باشد، خواهشمند است در صورت استفاده از اين مطالب ضمن كسب اجازه از مدير وبلاگ ، منبع آن را ذكر كنيد. هم اکنون منتظر نظرات و مطالب جدید شما دوستان عزیز می باشیم...
امکانات وب

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 72651
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 2